TEST: Světlo Knog Blinder 900 je spolehlivý společník na noční ježdění
Krátké zimní dny si žádají pořádné světlo na kolo a letošní novinka KNOG Blinder 900 se aspoň papírově jeví jako ideální volba. Jak si vede v praxi při nočním ježdění, testoval markeťák Mojekolo.sk a bývalý Mistr EU v cyklotrialu Martin.
Představení
Knog Blinder je dostupný ve třech provedeních s 600, 900 a 1300 lumeny. Koupíte ho samostatně nebo i v sadách se zadními blikačkami. Moje verze pro test měla 900 lm. Pověsil jsem ji na svůj gravel a jezdil s ní po silnici, lesních cestách i v rozbitějším terénu. S průměrnou rychlostí cca 28 km/h jsem chtěl ověřit jestli úchyt zvládne i větší rázy a taky, jestli bude svítivost v těchto rychlostech dostačující.
Díky čtyřem LED diodám nabízí Blinder dlouhý a široký světelný kužel a boční otvory na těle světla napomáhají k tomu, abyste byli vidět i z boku. Výrobce uvádí 100% vodotěsnost s krytím IP67. Nabíjení zajišťuje integrovaný port USB-C.
Uchycení světla
Mám rád úplně čistý kokpit, takže jsem hledal světlo, které se dá uchytit zespodu pod cyklopočítač. To Blinder 900 splňoval. Dvě nejvýkonnější verze Blinder 900 a 1300 totiž v balení obsahují dva typy držáků – silikonový popruh na řídítka s průměrem 22,2 až 35 mm a spodní GoPro uchyt pod 'garmina'.
Instalace světla je hodně jednoduchá, stačí uvolnit západku, zastrčit světlo do držáku a zaklapnout západku, aby světlo nevypadlo. Nejdříve se mi ten mechanizmus nezdál moc spolehlivý a uvažoval jsem, že světlo pojistím nějakou gumičkou. Nakonec jsem s tím jezdil, tak jak to inženýři v Knogu vymysleli, a světlo drželo, jak má i na rozbitých cestách. Doporučuju jen držák v GoPro úchytu pořádně dotáhnout, aby se světlo nepřeklopovalo dopředu či dozadu a svítilo přesně, kde chcete.
Ovládání
Blinder si vystačí s jedním podsvíceným tlačítkem. Podsvícení funguje i jako indikátor stavu baterie. Zelená znamená nabito na 100-50 %, oranžová kapacitu 50-25 % a červená křičí, že máte měné než 25 % kapacity a je čas dobíjet. Světlo se zapíná a vypíná delším přidržením tlačítka. Krátkým stisknutím měníte mód a v případě svícení intenzitu světla. Dvojitým stisknutím přepínáte mezi blikáním a svícením.
Světlo jsem často používal v úplné tmě na maximálních 900 lm. Hlavně v lese se vysoká svítivost hodila. Na silnici jsem si většinou vystačil s polovičním výkonem 450 lm, případně jsem jezdil s módem Pulse. V tomto režimu světlo svítí souvislým světlem a zároveň problikává intenzivnější září, čímž na sebe ještě více upozorníte protijedoucí vozidla. Za světla jsem používal režim Ecoflash, který nabízí dlouhou výdrž a dostatečnou viditelnost. Myslím, že kdybych jezdil jen na silnici, bohatě by mi stačil model Blinder 600.
Výdrž baterie a režimy
Pokud hledáte lehké světlo s vysokou svítivostí a výbornou výdrží baterie, je Blinder 900 ideální volbou, Při maximální výkonu vám reálně poskytne 900 lm po dobu 2 hodin, což je na noční švih podle mě dostačující hodnota. Nabití zcela vybitého světla zabere zhruba 5 hodin. V tabulce uvádím svítivost a výdrž v jednotlivých režimech podle výrobce.
Režim |
Svítivost |
Výdrž baterie |
Maximální výkon |
900 lm |
2 hod |
Střední výkon |
450 lm |
4 hod |
Nízký výkon |
200 lm |
8 hod |
Pulse - svícení s problikem |
450 lm |
8 hod |
Strobe - blikání |
200 lm |
16 hod |
ECO flash - úsporné blikání |
130 lm |
120 hod |
Sečteno podtrženo
Blinder 900 je podle mě univerzál na silniční cyklistiku, gravel i MTB, protože nabízí dostatečný výkon do lesa a má režimy i pro jízdu na silnici. Blinder 600 bych si pořídil, kdybych jezdil hlavně po silnici, protože je o něco lehčí a menší výkon by mi na zpevněném povrchu stačil. Nejsilnější světlo Blinder 1 300 bych zas doporučil bikerům do lesa a na traily.
Celkově působí světlo velmi kvalitně. Je vidět, že se na materiálech nešetřilo. Není to nějaká obyčejná plastová hračka, kterou budete muset po prvním pádu vyhodit. Hliníkové tělo je robustní, pevné a odolné. Výhodou je i jednoduchý systém uchycení a dva držáky v ceně (platí jen pro verze 900 a 1300), takže světlo může přehazovat mezi koly.
TEST: Cyklistická helma HJC Valeco
Firma HJC vstoupila do světa cyklistiky v roce 2017 s balíkem 50 let zkušeností z motocyklového průmyslu. Není tedy divu, že po jejich cyklo helmách okamžitě sáhly hned dvě stáje z World Tour. Kromě nesporných kvalit zaujmou HJC i vzhledem. Mezi ostatními značkami vyčnívají cyklistické přilby HJC nejen svým tvarem ale i pestrou škálou barev. Pro cyklisty, kteří prostě musí ladit s kolem, je to sen. Jak se v nich jezdí, popisuje Marcel, manager prodejen Mojekolo.
TEST: Ultralehké duše Tubolito očima ultracyklisty Dana Polmana
Daniel Polman je český novinář, spisovatel, extrémní sportovec a hlavně ultracyklista. Drží český rekord v cyklistické čtyřiadvacetihodinovce (911 km) i titul třetího českého finishera závodu Race Across America (4 960 km). Letos v červenci se stal prvním českým finišerem 7 400 km dlouhého závodu North Cape-Tarifa. A s sebou měl i duše Tubolito. Jak se mu osvědčily během tréninků a závodů, nám Dan s nadšením popsal.
TEST: Pláště Continental Argotal Enduro Soft a SuperSoft
Letos v dubnu přišel německý výrobce plášťů Continental s kompletně novou řadou MTB gravity plášťů. Už při prvním pohledu na nové modely Argotal, Kryptotal, Xynotal a Hydrotal s širokou škálou konstrukcí a směsí bylo jasné, že v Continentalu nenechali kámen na kameni. U nás je jako jeden z prvních obul Lukáš – reklamační technik Mojekolo, tak jsme ho poprosili o první dojmy z modelu Argotal. Co na něj říká?