15. 9. 2023

Zaostřeno na kolo Peggy Marvanové: "Je to vysněný kolo už od základu"

"Dneska je nejlepší den v roce. Dneska jsem si vyzvedla své nové kolo," řekla v úvodu našeho rozhovoru ambasadorka Mojekolo Peggy Marvanová. Ultramaratonská cyklistka a vítězka nejextrémnějších bikepackingových závodů světa si pro svůj nový bike přijela do Kravař na naši prodejnu. To byla skvělá příležitost podívat se na nový bike společně a trochu si ho okomentovat.

 

Je to vysněný kolo už od základu

"Je to vysněný kolo už od základu, protože dřív jsem si vyzvedla kolo a spoustu věcí jsem si na tom změnila. Jako komponenty, řazení a tak. A na tomhle kole si myslím, že ten set-up prostě zůstane na ten bikepacking a na ty závody, co jezdím, tak jak je," řekla nám při přebírání kola Peggy.

 

Lapierre ProRace CF 8.9

 

Lapierre ProRace CF 8.9, protože o něm je od začátku řeč, je moderní karbonový hardtail s geometrií přizpůsobenou technickým singletrailům i závodům v cross-country a maratonech. Lehký karbonový rám využívá 3D Tubular koncept – technologii, která odděluje přímé spojení sedlové vzpěry se sedlovou trubkou – vibrace se tak rozptýlí po celé délce horní rámovky. "Mě sedí ten rám. A sedí mi ten tlumící prvek," pochvaluje si originální 'lapierrácký' koncept Peggy a vysvětluje nám, že třeba po třech dnech v sedle reálně cítí v zádech, že ta technologie funguje.

 

Lapierre ProRace CF 8.9Lapierre ProRace CF 8.9

 

Funguje podle Peggy i sada Shimano XT, kterou je ProRace továrně osazen. "XTéčko mě nikdy nikde nenechalo. Proto když si vybírám kolo, koukám, co má na sobě. A když nemá XTéčko, tak to prostě potřebuju přehodit. To je prostě taková moje úchylka," směje se Peggy.

Velkou změnou na novém kole je pro Peggy jednoplacka vpředu. "Moje dlouhodobá výhoda bylo, že jsem jezdila 2x11," komentuje spřevodování svých kol. "Moje svaly přesně věděly v jakým převodu, v jaký síle dokážou šlapat dlouho, intenzivně," dodává s tím, že na novém ProRaceu se to bude muset učit. "Doba 2x11 je pryč. Na toto kolo už to ani umístit nejde. A já se vlastně na to těším, protože to je taková moje letošní výzva. A doufám, že to zase prohodím, zase proměním v to, že to ve výsledku bude ta výhoda," dodává.

 

 

Další Peggyiny závodní výhody

Další závodní výhodou jsou pro Peggy pláště Continental. "Jela jsem s nimi závod 4 500 kilometrů. Na jedněch pláštích. Vydržely to kompletně celý. Ve chvíli, kdybych jela ještě delší trošku ten závod, prohodím přední zadní a jedu dalších 1 000 km a jsem v pohodě," pochavluje si Peggy model CONTINENTAL Race King ProTection, kterému dlouhodobě důvěřuje. Ačkoliv jezdí bezduše, vozí jako zálohu i ultralehké pláště Tubolito: "Mám je tady v rámu. Strašná elegance. Nulová váha, nulová starost."

 

Peggy Marvanová a Lapierre

 

Dopustit nedá ani na držák telefonu SKS Compit: "Jestli mi někdy někdo bude říkat, že má dobrý držák na mobil a má něco v ruce jinýho než tohle, tak tomu nevěřím." Peggy ho na závody doplňuje ještě o powerbanku SKS Compit Charger 10 000 mAh. A od Němců z SKS má i karbonový košík na lahve SKS Dual Carbon s CO2 hustilkou SKS Airbuster.

 

SKS Dual CarbonKnog BlinderKnog PWR Road 700LCratoni C-Vento

 

Osvětlení mimo závod zajišťuje zadní blikačka Knog Blinder, vepředu Knog PWR Road 700L, které se dá využít i jako záložní zdroj energie pro jiná USB zařízení. Na závod pak volí spíše bateriová světla, protože často není kde dobíjet. Hlavu si Peggy už roky chrání helmami Cratoni. Aktuálně obléká model Cratoni C-Vento s aerodynamickým tvarováním a nadstandardním krytím spánků a zátylku.

 

Výbava Peggy Marvanové

1. Kolo Lapierre ProRace CF 8.9
2. Helma Cratoni C-Vento
3. Pláště Continental Race King ProTection
4. Držák telefonu SKS Compit
5. Powerbanka SKS Compit Charger
6. Košík SKS Dual Carbon s hustilkou SKS Airbuster

 

Peggy Marvanová a Lapierre
Lapierre ProRace CF 8.9CratoniContinentalSKS Germany

 

Nové kolo, nové triumfy

Nové kolo si u nás Peggy vyzvedávala letos v květnu a už o dva týdny později na něm zvládla vyhrát Trans Balkan Race. Cílovou pásku 1 330 km dlouhého závodu protla 7. června s časem 5 dní 11 hodin 37 minut, což ji zajistilo vítězství mezi ženami a 4. místo celkově.

O dva měsíce později slavila Peggy na novém Lapierre ProRace CF 8.9 podruhé. Na Silk Road Mountain Race 2023 v Kyrgyzstánu se více než týden střídala na vedoucí pozici s Fracouzskou Nathalie Baillon. Nakonec to osud zařídil tak, že překročily cílovou čáru společně a podělily se o prvenství v ženské kategorii extrémního bikepackingového závodu.

 

Peggy MarvanováPeggy MarvanováLapierre Peggy Marvanové

 


 

Mohlo by vás zajímat:

Peggy na Balkánu Bikepacking podle Peggy SKS Compit