22. 3. 2021

Rozhovor s Damjanem Siriški: „Byla to láska na první pohled.“

Damjan Siriški z BIKE O’Clock letos přesedlal na novou mašinu. Jeho nové Norco jsme nedávno představovali v článku Zaostřeno na kolo, proto nás zajímalo, jak se Damjan sžívá se svým novým kanadským kámošem. A podle jeho odpovědí to vypadá, že si doopravdy padli do oka.

 

Co tě hned zaujalo, když jsi nového Sighta dostal? Byla to láska na první pohled?

Měl jsem modely od Norca dopředu dost nastudovaný, porovnával jsem si geometrie a velikosti rámů tak, aby mi hlavní kolo na sezónu co nejlépe sedlo. Sighta jsem měl na počítači hodně nakoukaného. Potom mi přišel v reálu a po vyndání z krabice se mi podlomily kolena. Naživo vypadal ještě o 1000 % líp, než na obrazovce. Doteď když si ho někam opřu a pohledem přes něj přejedu, tak se vždy na nějakou chvíli zaseknu a nemůžu z něj spustit oči. Takže ano, byla to opravdu láska na první pohled. 

 

Pamatuješ si na první svezení? Čím tě Norco na první dobrou dostalo?

Na první svezení nikdy nezapomenu. Rád jezdím na svém „celopéru“ i velmi technické street-trialové věci a doteď jsem jezdil na kole s nižšími zdvihy a dost krátkým rámem, který byl na tento styl super. Sight má delší top tube a reach než jsem byl dosud zvyklý. Navíc má i dost položený hlavový úhel vidlice 63,5°, takže jsem trochu tušil, že na streetové a trialové ježdění bude pro ovládání trochu obtížnější, ale v bikeparku a při skocích mi to dokonale vynahradí. První jízda se Sightem tedy byla na "streetu", kdy jsem skákal po zídkách a trialově přeskakoval po zadním kole přes zábradlí apod. A beze srandy jsem naprosto převálcoval všechny překážky, které jsem během té jízdy potkal. Včetně několika výskoků z „bunnyhopu“ na vysoké zídky, které jsem dosud na celoodpruženém kole nedokázal nikdy dát. Vůbec jsem nevěřil tomu, co se děje. Sight mi tak dokonale padnul do ruky, že jsem se hned při prvním svezení posunul o úroveň výš.

 

Damjan SiriškiRozměry Norco Sight

 

A po cca měsíci ježdění? Co bys vypíchl jako jeho "top features"?

Za ten měsíc, kdy na něm téměř každý den jezdím, jsem si už zvykl na to, že se pouštím do mega technických věcí, kterých jsem se dřív bál a ony tak nějak jdou mnohem lehčeji, než dřív. Nutno říct, že vzhledem ke končící zimě bylo zatím 80 % ježdění na Sightu spíš street-trial, na což to kolo není ani dělaný a i tak tam funguje dokonale. Na traily jsem vzhledem k bahnu a sněhu zatím vyrazil jenom párkrát a geometrie při rychlé jízdě šlape dokonale. No a to hlavní v čem je Sight nejsilnější, což jsou bikeparkové traily ve vysokých rychlostech se skoky, technické traily, dropy a další, mě zatím teprv čeká. Opravdu si nedokážu představit, co se bude dít, až ho vytáhnu do terénu, na který je doopravdy stavěný.

 

Je něco, co ti na Sightu vyloženě vadí, nebo něco, na co sis musel déle zvykat?

Nechci, aby to vyznělo lacině, ale opravdu mi od první chvíle sedí ve všem naprosto dokonale a nic mi nevadí. I ten nejvíc radikální rozdíl v položeném hlavovém úhlu o 2,5° oproti mým dřívějším kolům jsem vstřebal v okamžiku, kdy jsem na kolo sednul.

 

My jsme si v rámci rubriky „Zaostřeno na kolo“ na tvého Norca posvítili hned, jak jsi ho dostal, tak přibližně víme, co vozíš. Ale chystáš nějaké další vlastní modifikace?

Modifikace komponentů ještě nějaké přijdou a vše prozradím před koncem března v bikechecku na našem YouTube kanálu BIKE O'Clock. Budu tam mít pár hezkých vychytávek, které perfektně podpoří můj specifický styl jízdy. Nicméně první měsíc jsem odjezdil na sériové verzi Sight C3 s několika málo úpravami a je to i tak naprosto vyhovující. 

 

Proč jsi zvolil 27,5 a ne v poslední době dost prosazované 29?

Mému jízdnímu stylu naprosto vyhovuje rozměr 27,5". Na kole se věnuji zejména technickému ježdění, skokům a neustále si s kolem hraju, takže menší kola mi nabízejí víc obratnosti. Nejsem ani najížděč kilometrů ani nezávodím na rychlost, takže použití větších kol na úkor obratnosti by u mě nemělo smysl. 

 

Jaký je vlastně tvůj vysněný bike? Máš takový?

Možná už z mého básnění o Norco Sight tušíš, že můj dream bike je právě tohle kolo. Jak vizuálně, tak svou funkčností.

 

Norco Sight C3Damjan SiriškiDamjan Siriški

 

Prozradíš kolik máš aktuálně kol a jaké?

Kola, na kterých trávím nejvíc času jsou nyní Norco Sight C3 a street-trialový speciál od Inspired bicycles. Čekám také na nový e-bike, na který se taky ohromně těším. Tyhle tři kousky budou pro letošek moje hlavní kola. Krom toho mám v garáži pár dalších strojů pro různé experimenty, které občas využíváme při tvorbě na náš YouTube kanál. Nedávno jsem například osedlal dětské kolo Pells Razzer s 20" koly a při točení videa na něm odjel i nějaký salta a další freestylové triky.

 

Říkáš nějak svým bikům? Mají svá jména?

V tomhle moc kreativní nejsem, takže kola většinou nazývám podle modelu, ze kterého jsou. Proto mě těší, že když vyslovím slovo "Sight", tak to zní perfektně a už to samo o sobě budí respekt v okolí a dokáže to třeba zahnat psa a divou zvěř a tak. 

 

Co chystáte s Ondrou v rámci BIKE O'Clock? Na co se můžeme v roce 2021 těšit?

S BIKE O'Clock máme pro letošek velké plány. Od začátku roku publikujeme na našem YouTube kanálu 2-3 videa týdně a nedočkavě čekáme na příchod pravého bikového počasí, což bude obrovská a příjemná změna oproti ježdění a točení ve sněhu a mrazech. Chceme se s Ondrou posouvat a zlepšovat jak jezdecky, tak i v točení videí. Máme skvělé nápady na naše klasické bike vlogy a zároveň trénujeme a plánujeme své video edity, ve kterých chceme ukázat opravdu to nejlepší, co umíme. Naši sledující se letos budou moct těšit taky na velkou nálož videí z bikeparků a dalších velmi zajímavých lokalit z ČR i ze zahraničí. Máme v hlavě i několik opravdu crazy nápadů, které by mohly na internetu vzbudit velký zájem. Dále budeme součástí všech závodů seriálu Kolo pro život, kde povedeme workshopy. Pracujeme i na dalších projektech, ze kterých bych rád vypíchl naši unikátní online výuku techniky jízdy na kole www.bikademy.cz, kde pomocí velkého množství video-tutoriálů a neustálého konzultování učíme a pomáháme členům Bikademy s technikou a ovládáním kola.

 

Damjan SiriškiDamjan SiriškiDamjan Siriški

 

Damjan + Ondra = Bike O'Clock
Kdo pravidelně sleduje televizi, pozná možná v Damjanovi účastníka finále talentové show "Česko Slovensko má Talent 2020". Znát ho můžete i jako vicemistra světa v biketrialu, čtyřnásobného mistra ČR a prvního Čecha, který předvedl backflip na MTB. A pokud ani tahle nápověda nepomáhá, mrkněte na Damjanův YouTube kanál Bike O'Clock, kam spolu s Ondrou Šenkem ládují svá bikeová videa. Stojí to za to.

 

 


 

Přihlaste se k odběru novinek, ať vám neuteče další zajímavé čtení

Odesláním formuláře potvrzujete, že jste se seznámili s našimi Obchodními podmínkami a podmínkami o Ochraně osobních údajů.