TEST: Norco Search – gravel do nepohody, který vás bude bavit
Gravel do nepohody. Přesně tak působí nový Norco Search od kultovní kanadské značky, který otestovala Anetta, nová posila v marketingu Mojekolo. Měla k němu blízko, protože na jeho předchůdci jezdí už pátou sezónu. Nový Search je podle ní univerzálnější a praktičtější. A podle Anett je s ním i zábava.
Jak jezdí a co změnila geometrie
Hned po nasednutí je cítit, že geometrie je o něco nataženější a posunutá směrem k XC. V praxi to znamená větší univerzálnost. Kolo je stabilnější v rozbitém terénu, ale stále si drží hravost v rychlých pasážích a jistotu ve sjezdech. Vyšší hlavová trubka, položenější úhel a delší reach dělají svou práci – do prudších stoupání se hrne s překvapivou lehkostí a v rozbitém sjezdu se nezalekne. Při výšce 172 cm volím velikost S2 (nové značení Norco); oproti starému číslování 53,5 je nový rám asi o 4 cm delší, což lépe podporuje sportovnější posed. Kolo má hmotnost 9,5 kg a je o něco méně robustní než předtím – výsledkem je průchodnost pro pláště až do 50 mm a citelně vyšší komfort.

Pláště a kola
Testovaný kus měl obuté Schwalbe G-One 700×45C. Na gravel ideální kompromis: plášť v terénu „hodně odpustí“, přitom díky vzorku rychle jede po silnici a štěrku. Ráfky jsou funkční „standard“, ale doporučila bych lehčí kola – v akceleraci i v delších stoupáních byste rozdíl cítili okamžitě.
Řazení a brzdy
Mechanická sada Shimano GRX 1x12 příjemně překvapila. Kombinace kazety 10–45 se 40T převodníkem dává rozsah, se kterým zvládne i méně vyježděný jezdec větší převýšení. Řazení je hladké a tiché, bez zbytečných zvuků. Brzdy Shimano BR-RX400 spolu s pákami GRX působí dospěle – dávkovatelné, čitelné a spolehlivé i v techničtějších úsecích. Na gravel přesně to, co chcete.

Úložný prostor a praktické detaily
Třešničkou je úložný prostor v rámu. Norco se nebálo inspirovat trendem a povedlo se. Do rámu pasují dvě malé „ponožky“/taštičky na větrovku, nářadí a další drobnosti. Páčka krytu je z CNC obráběného hliníku, takže se nemusíte bát, že se při manipulaci ulomí. Velkým plusem jsou skryté úchyty na blatníky a nosič – pokud milujete bikepacking, využijete je naplno. Osobně bych uvítala úchyty i na vidlici (mám je na starším modelu), ale s dnešním portfoliem brašen a úchytů se to dá šikovně vyřešit.
Pro koho dává smysl
Ve zkratce je nový Search hravější, rychlejší a sebevědomější gravel, který vás potáhne na svižné vyjížďky i toulky krajinou s přáteli. Pokud chcete univerzální kolo, které zvládne rozbitou polní cestu, šotolinu i asfaltový přesun, tady ho máte – s rozumnou dávkou praktičnosti díky úložnému prostoru a skrytým úchytům.
Sečteno podtrženo
Norco Search doručil přesně to, v co jsem doufala: modernější geometrii, jistotu v terénu a detaily, které z něj dělají gravel do nepohody. S lehčími koly by to bylo skvělé kolo, ale už v sérii je to parťák, na kterého se budete těšit.
+ Stabilnější, ale stále hravá geometrie (vyšší jistota v terénu)
+ Úložný prostor v rámu
+ Skryté úchyty na blatníky/nosič (bikepacking-friendly)
+ GRX řazení 1×12 s rozsahem 40T × 10–45 (hladké, tiché)
+ Schwalbe G-One 700×45C: jistota v terénu, rychlý odval na silnici
- Sériová kola bych vyměnila za lehčí (rychlejší akcelerace, lepší výšlap)
- Chybějící úchyty na vidlici (měla jsem je na starším modelu)
![]() |
TESTER: Anetta Nyitraiová |
Mohlo by vás zajímat:
TEST: Pells RAW 3 – Hliníkový gravel, který vydrží všechno
Pokud hledáte gravel bike, který si poradí i s nejnáročnějším terénem, nabídne moderní technologie a přitom zůstává cenově dostupnější než karbonové modely, Pells RAW 3 je odpovědí. Zaujme už na první pohled – elegantní barva Dusty Rose v kombinaci s matnou černou působí stylově a originálně. Skutečné „Ano“ si však řeknete až po prvních kilometrech, kdy ukáže, co v něm doopravdy je.
TEST: Gravel Lapierre Crosshill CF 7.0 letí po štěrku i v terénu
Gravel segment se neustále vyvíjí a Lapierre pro letošek přinesl atraktivní novinku – karbonový model Crosshill CF 7.0. Hned po uvedení na trh po něm skočil Martin, markeťák Mojekolo.sk, bývalý Mistr EU v cyklotrialu a trenér týmu CTK Záriečie, aby zjistil, jaký je. Po více než 1 200 km v různých podmínkách potvrzuje, že jde o mimořádně podařený gravel bike, který letí po štěrku i v terénu. Více prozradil v testu…
Norco nově poskytuje doživotní záruku na modely už od roku 2014
V únoru 2024 Norco ohlásilo, že nově bude poskytovat doživotní záruku na rámy. Záruka se netýká pouze nových modelů, ale Norco věří svým kolům natolik, že doživotní záruku poskytuje i zpětně a to na modely od roku 2014 do současnosti.
