Jsme tady stále pro vás. Všechny prodejny fungují jako výdejní místa pro objednávky z e-shopu. Na jarní servis kola se můžete objednat zde.

  27. 1. 2021

7 největších mýtů o elektrokolech

Podle odhadů jezdí po Česku už asi 350 000 elektrokol, přesto jsou e-kola stále vnímána jako novinka. A jako každá nová věc budí řadu kontroverzí a koluje kolem nich spousta mýtů a polopravd. Pojďme se podívat na těch 7 nejčastějších.

 

Mýtus č. 1: Elektrokolo jede samo

Elektrokolo není moped. Musí se na něm šlapat, jinak nepojede. Podle zvoleného stupně dopomoci pouze usnadňuje jízdu. Klikami ale musíte točit sami.

 

Mýtus č. 2: Na e-kolo potřebuju řidičák

Tomu už snad nikdo nevěří, ale kdyby náhodou… Většina elektrokol na trhu spadá do kategorie jízdních kol s pomocným elektrickým pohonem, jejichž jmenovitý výkon nepřesahuje 250 W a s asistencí motoru nevyvinou větší rychlost než 25 km/h. Pro jejich řízení řidičské oprávnění nepotřebujete. A pokud při výběru e-biku budete mít jakékoliv pochybnosti o tom, jestli na tohle kolo řidičák jo, nebo ne, poraďte se s našimi prodejci v kamenných prodejnách MOJEKOLO.

 

Mýtus č. 3: Elektrokolo je jen pro důchodce

Elektrokolo je pro všechny. Důchodcům a méně pohyblivým, pomáhají městská elektrokola žít aktivnější život. Mladší si ho pořizují do města třeba jako alternativu ke hromadné dopravě a taky proto, aby dojeli dál anebo se méně zapotili při jízdě do práce. Na trailech zase potkáte bikery, kterým celoodpružená e-kola pomáhají do kopce, takže pak stihnou více divokých sjezdů dolů.

 

Horská elektrokolaCeloodpružená elektrokolaKrosová elektrokolaMěstská elektrokola

 

Mýtus č. 4: E-bike nefunguje v dešti

Elektrokola jsou voděodolná. V dešti fungují normálně a jako běžné kolo vás i v lijáku dovezou domů. Nejsou však vodotěsná, takže rozhodně nezkoušejte ani kolo ani baterii potápět do vody. To byste ostatně neměli dělat ani se svým běžným kolem.

 

Mýtus č. 5: Elektrokolo potřebuje speciální nabíjecí stanici

Nepotřebuje. Elektrokola jsou vybavena nabíječkou, která pasuje do všech běžných zásuvek doma nebo v garáži. Podobně jako u mobilů byste ale neměli kombinovat různé značky a typy nabíječek. Pro nabíjení svého kola používejte jen tu nabíječku, kterou jste k němu dostali.

 

Mýtus č. 6: Elektrokolo bez baterie nejede

Jede. Má přece pedály. Na spoustě elektrokol lze dokonce na displeji motor vypnout úplně. Šlapání bez přípomoci motoru je trochu náročnější, než na normálním kole, protože e-kolo víc váží. Když vám ale na vyjížďce náhodou dojde „šťáva“, nemusíte volat odtahovku. Jen budete muset došlapat svépomocí.

 

Mýtus č. 7: E-kola jsou ošklivá

Pryč je doba, kdy vám zadní nosič nebo trubku rámu hyzdil nevzhledný plastový akumulátor. Trendem jsou plně integrované baterie v rámu. A že elektrokola dokáží být hodně stylová, dokazuje třeba americká značka Electra.

 

Stylová městská elektrokola

 

Ať se nám to líbí, nebo ne, na elektrokola si prostě budeme muset zvyknout. E-mobilita už totiž zasáhla všechny kategorie kol, od běžných městských kol přes silničky po celoodpružená enduro monstra, takže elektrokola budeme venku potkávát čím dál častěji.

A pokud už i vy pokukujete po nějakém vlastním e-kole, přečtěte si článek "Jak vybrat elektrokolo?" a zjistěte, čím se při výběru řídit, aby elektrokolo dokonale sedlo vám i vaší peněžence.

 

Horská elektrokolaCeloodpružená elektrokolaKrosová elektrokolaMěstská elektrokola