MERIDA používá tyto technologie:
  • Vnitřní vedení lanek
    Vnitřní vedení lanek Lanka zadní brzdy a přehazovačky jsou elegantně skryté uvnitř rámu. Dík šikovným detailům bylo sníženo tření a zjednodušená montáž.
  • X-Taper hlavová trubka
    X-Taper hlavová trubka Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standartně 1 1/8 rozšiřující se na širokou základnu spodního 1.5 ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší pevnosti rámu.
  • Prolite 66
    Prolite 66 Hliníkový rám vyrobený ze třikrát zeštíhlovaných trubek z prvotřídní slitiny hliníku Prolite 66.
  • Down-Tube Exit
    Down-Tube Exit Zadní odpružení často způsobuje problémy s vedením bowdenů zadního řazení (např. poškrábání laku rámu, těžší chod lanka, samovolné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby. Díky velkému otvoru pro lanka ve spodní rámové trubce dává Down Tube Exit sbohem nepraktické manipulaci s vnitřně vedenými lanky.
  • Post mount disc
    Post mount disc Kotoučová brzda je přímo upevněná na zadní stavbu rámu a tím je ulehčeno nastavení brzd.
  • Smooth-Welding
    Smooth-Welding Merida vyvinula originální technologii svařování, které umožňuje vytvářet hladké a čisté sváry bez oslabování pevnosti rámu dodatečným broušením a leštěním.
  • Carbon-Fork
    Carbon-Fork Ultralehká karbonová vidlice s designem pro integrované hlavové složení výborně pohlcuje vibrace a podstatně zvyšuje jízdní komfort a přesnost řízení.
  • Nano Matrix Carbon
    Nano Matrix Carbon Použití revolučního vytvrzovacího materiálu Nano-Matrix v kombinaci s nejlepší mi karbonovými vlákny Toho IM-600 High-Modulus zvyšuje tuhost karbonových rámů a jejich odolnost na průraz až o 40%.
  • HFS (Hydro forming system)
    HFS (Hydro forming system) Hliníkový rám, s trojrozměrným tvarováním spodní a horní rámové trubky, vyrobený pomocí hydroformingu z prvotřídní slitiny hliníku Prolite 66. Trubky HFS rámů jsou tvarovány vysokým tlakem horkého oleje. Ten vytvaruje trubku z hliníkové slitiny do podoby dané ocelovou formou. Díky technologii HFS jsme schopni přizpůsobovat tloušťku stěny, průřez i vnější tvar hliníkových trubek. Výsledkem jsou lehké a odolné rámy s unikátním designem.
  • VPK - Virtual Pivot Kinematiks
    VPK - Virtual Pivot Kinematiks Originální systém zavěšení zadní stavby MERIDA u celoodpružených kol, využitý u kategorií kol se zdvihy zadní stavby 140, 160 a 180 mm. Díky použití virtuálního čepu nabízí VPK vynikající citlivost v kombinaci s optimálními neutrálními vlastnostmi při šlapání a brzdění.
  • Double Stop
    Double Stop Zadní odpružení často způsobuje problémy s vedením bowdenů zadního řazení (např. poškrábání laku rámu, těžší chod lanka, samovolné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby. Díky dvojitému přerušení pomocí speciálních Double Stop zakončení zůstává délka lanka vždy konstantní.
  • 12x142 Thru Axle
    12x142 Thru Axle 12mm pevná oska se šířkou 142 mm. Zvyšuje tuhost a zajišťuje ideální pozici brzdového kotouče. Nevyžaduje žádné nářadí při demontáži kola.
  • Di2 Ready
    Di2 Ready Podobně jako profesionální jezdci World Tour, stále více silničních cyklistů sází na elektronické systémy řazení Shimano Di2, které jsou charakterizované vysokou spolehlivostí a efektivní funkčností bez námahy. Kola a rámy se symbolem Di2 Ready jsou optimálně připravené na instalaci této technologie - speciálně z hlediska možnosti upevnění baterie pod spodní zadní satvbou nebo v sedlovce.
  • Flip-flop Head
    Flip-flop Head Hlavním cílem aero kola je poskytnout co nejlepší možné výsledky z hlediska aerodynamiky. V případě modelů MERIDA je hned na druhém místě maximální schopnost adaptovat se jezdci. Protože i sebelepší výsledky z aerodynamického tunelu jsou zbytečné, pokud jezdec na kole nezaujme optimální pozici a produkuje tak zbytečně velký odpor vzduchu. Díky sedlovce s upínacím mechanizmem Flip-Flop Head na modelech REACTO a WARP TT je možné optimálně nastavit sklon i pozici sedla.
  • 15x100 Thru Axle
    15x100 Thru Axle 15 mm pevná osa na předním kole poskytuje různé výhody: mimo vysoké torenzní tuhosti zaručuje jednoduchou montáž kola při zachování ideální pozice brzdového kotouče. Na rozdíl od řešení s klasickými rychloupínáky je pozice kola ve vidlici vždy stejná.
  • Integrated Clamp
    Integrated Clamp Navrhování špičkových prostředků pro závodníky World Tour je podobný práci týmu formule 1. Každý, i nejmenší detail může ve výsledku znamenat několik rozhodujících sekund. Proto je integrovaná sedlová objímka našich modelů REACTO a WARP TT mnohem více než pouhý vizuální detail: tento speciální způsob upnutí sedlovky efektivně minimalizuje turbolence na konci horní rámové trubky a tím šetří důležité energetické zásoby jezdce.
  • NACA Fastback
    NACA Fastback Speciálně navrhnutý profil trubek NACA Fastback našich modelů REACTO a WARP TT je založený na vyhodnocení dat, které byly získány při komplexních testech v aerodynamickém tunelu (s figurínou jezdce i bez). Především na spodní rámové trubce, sedlovce a trubkách horní zadní stavby se ukázal kapkovitý profil trubek se seříznutým koncem jako optimální. Tím se dosáhla ideání kombinace klíčových faktorů: tuhosti a aerodynamiky.
  • Bio Fiber Damping Compound
    Bio Fiber Damping Compound Maximální komfort u pevných zadních staveb a vidlic karbonových MTB hardtailů nebo silničních kol. Základní materiál je doplněn o lněná vlákna v karbonové struktuře sedlových a nebo řetězových vzpěr a nebo nohou vidlic. Použití lněných vláken snižuje vysokofrekvenční vibrace.
  • Flexstay
    Flexstay Speciální tvar a průřez zadní stavby vychází z principu ploché pružiny. Umožňuje pohyb nahoru a dolů o několik milimetrů, čímž dochází k pohlcování nežádoucích vibrací a nárazů.
  • TFS (Techno forming system)
    TFS (Techno forming system) Hliníkový rám s trojrozměrným tvarem horní a dolní rámové trubky, vyrobený pomocí Technoformingu z tepelně upravené hliníkové slitiny 6061.
  • Anti Wrinkle systém
    Anti Wrinkle systém 3D silikonové vložky odstraněné po ukončení výrobního procesu zvyšují kvalitu vnitřního povrchu karbonového rámu. Čím hladší (bez vrásek) je vnitřní povrch rámu, tím tužší a odolnější je celá konstrukce.
  • Dvoukomorová technologie
    Dvoukomorová technologie Středem profilu horní a dolní rámové trubky probíhající příčka zvyšuje tuhost v ohybu karbonových trubek a navzdory extrémě tenkým stěnám zvyšuje pevnost rámu právě v jeho nezatěžovanějších zónách.

Newsletter Nenechte si ujít nové modely, akční nabídky a slevy.