MERIDA používá tyto technologie:
  • Vnitřní vedení lanek
    Vnitřní vedení lanek Lanka zadní brzdy a přehazovačky jsou elegantně skryté uvnitř rámu. Dík šikovným detailům bylo sníženo tření a zjednodušená montáž.
  • X-Taper hlavová trubka
    X-Taper hlavová trubka Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standartně 1 1/8 rozšiřující se na širokou základnu spodního 1.5 ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší pevnosti rámu.
  • Smooth-Welding
    Smooth-Welding Merida vyvinula originální technologii svařování, které umožňuje vytvářet hladké a čisté sváry bez oslabování pevnosti rámu dodatečným broušením a leštěním.
  • Prolite 66
    Prolite 66 Hliníkový rám vyrobený ze třikrát zeštíhlovaných trubek z prvotřídní slitiny hliníku Prolite 66.
  • Carbon-Fork
    Carbon-Fork Ultralehká karbonová vidlice s designem pro integrované hlavové složení výborně pohlcuje vibrace a podstatně zvyšuje jízdní komfort a přesnost řízení.
  • Post mount disc
    Post mount disc Kotoučová brzda je přímo upevněná na zadní stavbu rámu a tím je ulehčeno nastavení brzd.
  • TFS (Techno forming system)
    TFS (Techno forming system) Hliníkový rám s trojrozměrným tvarem horní a dolní rámové trubky, vyrobený pomocí Technoformingu z tepelně upravené hliníkové slitiny 6061.
  • Nano Matrix Carbon
    Nano Matrix Carbon Použití revolučního vytvrzovacího materiálu Nano-Matrix v kombinaci s nejlepší mi karbonovými vlákny Toho IM-600 High-Modulus zvyšuje tuhost karbonových rámů a jejich odolnost na průraz až o 40%.
  • Flexstay
    Flexstay Speciální tvar a průřez zadní stavby vychází z principu ploché pružiny. Umožňuje pohyb nahoru a dolů o několik milimetrů, čímž dochází k pohlcování nežádoucích vibrací a nárazů.
  • Lock-Out
    Lock-Out V prudkých výjezdech nebo na asfaltových cestách můžete zamknout odpruženou vidlici otočením páčky Lockoutu umístěné v korunce vidlice.
  • Anti Wrinkle systém
    Anti Wrinkle systém 3D silikonové vložky odstraněné po ukončení výrobního procesu zvyšují kvalitu vnitřního povrchu karbonového rámu. Čím hladší (bez vrásek) je vnitřní povrch rámu, tím tužší a odolnější je celá konstrukce.
  • Down-Tube Exit
    Down-Tube Exit Zadní odpružení často způsobuje problémy s vedením bowdenů zadního řazení (např. poškrábání laku rámu, těžší chod lanka, samovolné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby. Díky velkému otvoru pro lanka ve spodní rámové trubce dává Down Tube Exit sbohem nepraktické manipulaci s vnitřně vedenými lanky.
  • 12x142 Thru Axle
    12x142 Thru Axle 12mm pevná oska se šířkou 142 mm. Zvyšuje tuhost a zajišťuje ideální pozici brzdového kotouče. Nevyžaduje žádné nářadí při demontáži kola.
  • Bio Fiber Damping Compound
    Bio Fiber Damping Compound Maximální komfort u pevných zadních staveb a vidlic karbonových MTB hardtailů nebo silničních kol. Základní materiál je doplněn o lněná vlákna v karbonové struktuře sedlových a nebo řetězových vzpěr a nebo nohou vidlic. Použití lněných vláken snižuje vysokofrekvenční vibrace.
  • HFS (Hydro forming system)
    HFS (Hydro forming system) Hliníkový rám, s trojrozměrným tvarováním spodní a horní rámové trubky, vyrobený pomocí hydroformingu z prvotřídní slitiny hliníku Prolite 66. Trubky HFS rámů jsou tvarovány vysokým tlakem horkého oleje. Ten vytvaruje trubku z hliníkové slitiny do podoby dané ocelovou formou. Díky technologii HFS jsme schopni přizpůsobovat tloušťku stěny, průřez i vnější tvar hliníkových trubek. Výsledkem jsou lehké a odolné rámy s unikátním designem.
  • Di2 Ready
    Di2 Ready Podobně jako profesionální jezdci World Tour, stále více silničních cyklistů sází na elektronické systémy řazení Shimano Di2, které jsou charakterizované vysokou spolehlivostí a efektivní funkčností bez námahy. Kola a rámy se symbolem Di2 Ready jsou optimálně připravené na instalaci této technologie - speciálně z hlediska možnosti upevnění baterie pod spodní zadní satvbou nebo v sedlovce.
  • Dvoukomorová technologie
    Dvoukomorová technologie Středem profilu horní a dolní rámové trubky probíhající příčka zvyšuje tuhost v ohybu karbonových trubek a navzdory extrémě tenkým stěnám zvyšuje pevnost rámu právě v jeho nezatěžovanějších zónách.
  • Racelite 6061 Aluminium
    Racelite 6061 Aluminium Vysoce kvalitní zeštíhlování rámové trubky z hliníkové slitiny 6061 se specifickým tvarem MERIDA.
  • Double Stop
    Double Stop Zadní odpružení často způsobuje problémy s vedením bowdenů zadního řazení (např. poškrábání laku rámu, těžší chod lanka, samovolné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby. Díky dvojitému přerušení pomocí speciálních Double Stop zakončení zůstává délka lanka vždy konstantní.
  • Remote Lock-Out
    Remote Lock-Out Ovládání lockoutu vidlice je umístěno na řídítkách. Díky tomu můžete svojí vidlici zamknout kdykoliv, aniž byste sundali ruce z řídítek a ztratili stabilitu v terénu.
  • VPK - Virtual Pivot Kinematiks
    VPK - Virtual Pivot Kinematiks Originální systém zavěšení zadní stavby MERIDA u celoodpružených kol, využitý u kategorií kol se zdvihy zadní stavby 140, 160 a 180 mm. Díky použití virtuálního čepu nabízí VPK vynikající citlivost v kombinaci s optimálními neutrálními vlastnostmi při šlapání a brzdění.
  • 2x10
    2x10 Závodní řazení, u kterého není potřeba používat přední řazení tak často jako u trojpřevodníků. To snižuje ztrátu síly a redukuje riziko zaseknutí řetězu.
  • Uchycení K-Mount
    Uchycení K-Mount Rám je vybaven speciálním patentem v levé koncovce zadní vidlice, který umožňuje jednoduchou a rychlou montáž integrovaného bočního stojanu.
  • 15x100 Thru Axle
    15x100 Thru Axle 15 mm pevná osa na předním kole poskytuje různé výhody: mimo vysoké torenzní tuhosti zaručuje jednoduchou montáž kola při zachování ideální pozice brzdového kotouče. Na rozdíl od řešení s klasickými rychloupínáky je pozice kola ve vidlici vždy stejná.
  • NACA Fastback
    NACA Fastback Speciálně navrhnutý profil trubek NACA Fastback našich modelů REACTO a WARP TT je založený na vyhodnocení dat, které byly získány při komplexních testech v aerodynamickém tunelu (s figurínou jezdce i bez). Především na spodní rámové trubce, sedlovce a trubkách horní zadní stavby se ukázal kapkovitý profil trubek se seříznutým koncem jako optimální. Tím se dosáhla ideání kombinace klíčových faktorů: tuhosti a aerodynamiky.
  • Integrated Clamp
    Integrated Clamp Navrhování špičkových prostředků pro závodníky World Tour je podobný práci týmu formule 1. Každý, i nejmenší detail může ve výsledku znamenat několik rozhodujících sekund. Proto je integrovaná sedlová objímka našich modelů REACTO a WARP TT mnohem více než pouhý vizuální detail: tento speciální způsob upnutí sedlovky efektivně minimalizuje turbolence na konci horní rámové trubky a tím šetří důležité energetické zásoby jezdce.
  • Flip-flop Head
    Flip-flop Head Hlavním cílem aero kola je poskytnout co nejlepší možné výsledky z hlediska aerodynamiky. V případě modelů MERIDA je hned na druhém místě maximální schopnost adaptovat se jezdci. Protože i sebelepší výsledky z aerodynamického tunelu jsou zbytečné, pokud jezdec na kole nezaujme optimální pozici a produkuje tak zbytečně velký odpor vzduchu. Díky sedlovce s upínacím mechanizmem Flip-Flop Head na modelech REACTO a WARP TT je možné optimálně nastavit sklon i pozici sedla.
  • Float Link
    Float Link Tato technologie odpružení zadní stavby využívá tzv. plovoucí tlumič: Spodní montážní bod tlumiče se pohybuje spolu se systémem odpružení a nabízí tak velmi citlivou charakteristiku odezvy. Zároveň toto řešení umožňuje inženýrům ovlivnit poměr přepákování a progresi zdvihu zadní stavby optimálním způsobem. V praxi tak Float Link přináší pocit zvýšeného zdvihu, než je skutečně k dispozici. Navíc zrušení uchycení tlumiče k rámovému trojúhelníku dodává kolu čistý vzhled.
  • M.O.R.E. - Merida Optimized Ride Engineering
    M.O.R.E. - Merida Optimized Ride Engineering Celoodpružený rám s kinematikou dokonale uzpůsobenou všem single-pivot systémům. Všechny rámy postavené s využitím M.O.R.E. poskytují perfektní kinematiku z hlediska citlivosti a hnací neutrality stejně ve všech velikostech.
  • F-Flex
    F-Flex Technologie F-Flex aplikovaná ve vidlicích silničních modelů RIDE naznačuje, že konstrukce těchto komfortních kol sdílí technologické principy s aerodynamickým modelem REACTO EVO - nejvyšší možná pružnost skloubená s maximálním výkonem. S-Flex chrání zadní stavbu REACTA před tvrdými nárazy. Podobně F-Flex vidlice zabezpečuje efektivní pohlcení nerovností na cestě. Nenabízí jezdci pouze vysoký stupeň komfortu, ale i vyšší stupeň bezpečí při ovládání kola.
  • Structure element
    Structure element Stavebnicový Monocoque rámový kompozit skládající se z kompaktních částí spojených dvěmi rozdílnými druhy spojů - vnitřním spojem nebo klasickým trubkovým spojem v závislosti na silách působících na příslušné oblasti.

Newsletter Nenechte si ujít nové modely, akční nabídky a slevy.